VeldBerg tagline met beeldmerk-rechts wi
VeldBerg groot formaat - beeldmerkje tag

ALOHA THEATER FESTIVAL BREDA

Beste artiest, theatermaker, producent,

 

Van 20 tot 30 augustus 2020 zal de 1e editie plaats gaan vinden van een nieuw theaterfestival in Breda. Voor de programmering zijn we op zoek naar onderscheidende voorstellingen. Wil jij zichtbaar en/of hoorbaar zijn met een unieke voorstelling op het nieuwste theaterfestival van Nederland dan zien we graag je reactie tegemoet.

 

Dit nieuwe theaterfestival richt zich op:

  • Professionele makers die aan de vooravond staan van een nieuwe tournee

  • Talent -net afgestudeerd- waarbij het festival kan fungeren als springplank

  • Gearriveerde makers/artiesten die zich willen laten uitdagen door een uniek speellocatie

 

Alle genres zijn welkom zo ook familietheater en jeugdvoorstellingen voor een speciale dagprogrammering.

 

We accepteren geen aanmeldingen van amateurgezelschappen of -verenigingen.

 

Onze programmeurs bepalen uiteindelijk de programmering. We zullen er zorg voor dragen dat je altijd een reactie krijgt op je aanmelding.

 

Hoe werkt onze aanmelding?

Je hebt tot 30 november de gelegenheid een aanmelding in te sturen. Laat je bij het maken van een voorstel vooral ook inspireren door de bijzondere locatie, het gevangenisterrein van de Koepel in Breda. Klik hier voor meer informatie!

 

Tot wanneer kan je je aanmelden?

Voor 31 december laten we je weten of we je uitnodigen voor een kennismaking op de locatie. Uiterlijk 1 maart zal duidelijk zijn of we jouw/jullie voorstelling op hebben kunnen nemen in de programmering.

 

Belangrijke uitgangspunten om rekening mee te houden:

  • Voorstellingen duren 15 tot 45 minuten

  • De diverse ruimtes binnen de koepel zullen dienen als theaters/speelruimte, daarnaast zijn er ook buiten een aantal speel opties. Je krijgt de uiteindelijke speellocatie die de programmeurs het beste vinden passen om niet ter beschikking voor de betreffende speelperiode. 

  • Er zal een afdracht plaatsvinden op basis van de kaartverkoop. We betalen geen theatergaranties of boekings fee’s uit. Het is dus een ondernemend model, ook voor de makers. 

  • Kaartverkoop zal plaatsvinden via de centrale kassa en online (voorverkoop).

  • We zullen in overleg zorg dragen voor basis techniek per locatie als ook voor de juiste opstelling qua stoelen indien noodzakelijk. Aanvullingen hierop zijn voor rekening van makers en uitsluitend in overleg met onze technisch producent.

  • Kosten van marketing en communicatie zijn voor kosten van de organisatie.

  • Ambitie niveau van het festival qua bezoekers is in jaar 1 25.000 bezoekers in 10 dagen. Totale look and feel, campagne als ook horeca concept zal aansluiten op deze ambitie.

We kijken enorm uit naar jouw/jullie inzendingen! En vergeet ook vooral niet om (wanneer beschikbaar) video- of beeldmateriaal toe te voegen aan jouw aanmelding!

Heb je vragen? Mail ons gerust!