ALOHA THEATER FESTIVAL BREDA

Beste artiest, theatermaker, producent,

 

Van 20 tot 30 augustus 2020 zal de 1e editie plaats gaan vinden van een nieuw theaterfestival in Breda. Voor de programmering zijn we op zoek naar onderscheidende voorstellingen. Wil jij zichtbaar en/of hoorbaar zijn met een unieke voorstelling op het nieuwste theaterfestival van Nederland dan zien we graag je reactie tegemoet.

 

Dit nieuwe theaterfestival richt zich op:

  • Professionele makers die aan de vooravond staan van een nieuwe tournee

  • Talent -net afgestudeerd- waarbij het festival kan fungeren als springplank

  • Gearriveerde makers/artiesten die zich willen laten uitdagen door een uniek speellocatie

 

Alle genres zijn welkom zo ook familietheater en jeugdvoorstellingen voor een speciale dagprogrammering.

 

We accepteren geen aanmeldingen van amateurgezelschappen of -verenigingen.

 

Onze programmeurs bepalen uiteindelijk de programmering. We zullen er zorg voor dragen dat je altijd een reactie krijgt op je aanmelding.

 

Hoe werkt onze aanmelding?

Je hebt tot 30 november de gelegenheid een aanmelding in te sturen. Laat je bij het maken van een voorstel vooral ook inspireren door de bijzondere locatie, het gevangenisterrein van de Koepel in Breda. Klik hier voor meer informatie!

 

Tot wanneer kan je je aanmelden?

Voor 31 december laten we je weten of we je uitnodigen voor een kennismaking op de locatie. Uiterlijk 1 maart zal duidelijk zijn of we jouw/jullie voorstelling op hebben kunnen nemen in de programmering.

 

Belangrijke uitgangspunten om rekening mee te houden:

  • Voorstellingen duren 15 tot 45 minuten

  • De diverse ruimtes binnen de koepel zullen dienen als theaters/speelruimte, daarnaast zijn er ook buiten een aantal speel opties. Je krijgt de uiteindelijke speellocatie die de programmeurs het beste vinden passen om niet ter beschikking voor de betreffende speelperiode. 

  • Er zal een afdracht plaatsvinden op basis van de kaartverkoop. We betalen geen theatergaranties of boekings fee’s uit. Het is dus een ondernemend model, ook voor de makers. 

  • Kaartverkoop zal plaatsvinden via de centrale kassa en online (voorverkoop).

  • We zullen in overleg zorg dragen voor basis techniek per locatie als ook voor de juiste opstelling qua stoelen indien noodzakelijk. Aanvullingen hierop zijn voor rekening van makers en uitsluitend in overleg met onze technisch producent.

  • Kosten van marketing en communicatie zijn voor kosten van de organisatie.

  • Ambitie niveau van het festival qua bezoekers is in jaar 1 25.000 bezoekers in 10 dagen. Totale look and feel, campagne als ook horeca concept zal aansluiten op deze ambitie.

We kijken enorm uit naar jouw/jullie inzendingen! En vergeet ook vooral niet om (wanneer beschikbaar) video- of beeldmateriaal toe te voegen aan jouw aanmelding!

Heb je vragen? Mail ons gerust!

Wij hebben samen met VeldBerg Events een job event voor het onderwijs georganiseerd in de Koepel in Breda. Terwijl de beschikbare tijd uitermate beperkt was is het project van concept tot uitvoering uitstekend door hen begeleid. De kwaliteit van het event en de reacties van de bezoekers waren gewoonweg super. In de toekomst gaan we vol vertrouwen weer de samenwerking met elkaar aan!

 

Xander de Lugt - Flexwijs

"Op 12 en 13 mei was ons trouwweekend! VeldBerg Events heeft in de rol van eventmanager en ceremoniemeester ons de touwtjes uit handen genomen. Meedenken in het voortraject, contacten met leveranciers maar vooral: regie op de beide dagen. We hebben ons geen seconde bezig gehouden met ook maar iets wat op organiseren leek. Het was het mooiste cadeau dat we hadden kunnen krijgen - naast natuurlijk het ‘ja-woord’ ;-) - ultiem genieten van alle liefde!"

Esther Menkveld

De samenwerking met VeldBerg Events voor de organisatie van ons 100% Levenslang Festival was een succes! Zij zijn een professionele en betrouwbare partner voor ons geweest.

Fanny Fleuren - Careflex Zorg Groep

VeldBerg Events